Jämför jurister inom skatt och finans

Få erbjudanden från flera byråer.

Skatt- och finansrätt

Skatt- och finansrätt är ett stort juridiskt område. En skattejurist har god kännedom om aktuell lagstiftning och kan erbjuda rådgivning både till dig som privatperson och till dig som är egen företagare. Det lönar sig att ha koll på vilka skatter, moms och övriga avgifter som gäller.

Har du frågor kring investeringar, transaktioner eller nya finansieringsmetoder? Det kan kännas tryggt att diskutera med en juridisk expert som kan tolka avtal och regler. Jurister med kompetens inom finansrätt har också insyn i de senaste marknadstrenderna, vilket kan hjälpa dig att ta långsiktigt smarta beslut för din verksamhet eller privatekonomi.

För dig som är företagare

Äger du en startup? Du som startat ett nytt bolag kan märka att det är mycket att tänka på och att lagstiftningen kan kännas som en riktig djungel. Hur går exempelvis beskattning av onoterade företag till? Hur deklarerar man och vad ska redovisas? En erfaren jurist kan besvara dina frågor och hjälpa dig att göra rätt från början.

En jurist eller advokat kan även hjälpa dig att driva ärenden hos Skatteverket, Skatterättsnämnden eller förvaltningsdomstolen, till exempel vid en skatterevision. Det är klokt att ta hjälp – på så sätt förebygger du risker och skatterättsliga problem som kan växa sig stora på lång sikt.

För dig som är privatperson

Är du privatperson och undrar över deklarationen eller skattefrågor? Även privatpersoner kan ha nytta av juridisk rådgivning, vare sig det gäller lön och pension, fastigheter, bankärenden, tjänste­resor eller egen elproduktion med solceller. En jurist hjälper dig att skicka in rätt dokument till Skatteverket och kan även föra din talan om en tvist skulle uppstå.

Har du flyttat utomlands? Då kan du påverkas av särskilda skatteregler. Den som istället flyttat till Sverige kan vara begränsat skattskyldig. Det kan gälla dig som dagpendlar från ett grannland eller dig som inte bott i Sverige tidigare och ska vistas här en kortare tid. På Jurist.se kan du jämföra upp till tre olika jurister och välja den som bäst kan hjälpa dig med ditt ärende.

Så funkar Jurist.se

Vi hjälper dig att hitta rätt jurist nära dig, gratis och utan bindningar. Gör så här:

1. Fyll i formuläret. Beskriv ditt ärende.
  2. Få erbjudanden. Du blir kontaktad av upp till 3 advokater och/eller jurister. De vet om att du jämför dem. Därför får du deras bästa erbjudanden.
  3. Välj jurist Välj sedan enkelt den advokat eller jurist du tycker är bäst lämpad för ditt ärende – eller välj ingen alls. Du förbinder dig inte till någonting.
OBSERVERA

Jurist.se är inte en tjänst för gratis rådgivning, enbart en tjänst där du får och jämför erbjudanden från olika advokater och jurister.

Fyll i formuläret